16.11.2024 (sobota)
online (Zoom)
16.11.2024 (sobota)
online (Zoom)
Dźwięk w grach wideo to nie tylko podkład muzyczny i dialogi między postaciami, ale także cała gama efektów, które wzbogacają doświadczenie gracza i tworzą immersję w wirtualnym świecie.
Od dźwięku ryczących silników samochodów, przez huk wystrzałów broni, aż po subtelny odgłos kroków czy upadku postaci – każdy z tych elementów dodaje głębi rozgrywce i wpływa na jej odbiór.
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak stworzyć takie efekty dźwiękowe, które zapadną w pamięć i staną się integralną częścią doświadczenia gracza? Na zajęciach dowiesz się jak odpowiednio zsynchronizować dźwięki z akcją na ekranie, aby były one naturalne i płynnie współgrały z rozgrywką. Zrozumiesz, jak ważne jest umiejętne miksowanie różnych elementów audio, aby dźwięki nie dominowały nad sobą, lecz wspólnie tworzyły harmonijną całość.
Nasi eksperci przedstawią Ci również najnowsze narzędzia używane przez profesjonalistów w branży gamedev. Od programów do edycji i miksowania dźwięków, po narzędzia do ich implementacji – poznasz ABC, które pozwoli Ci skutecznie działać w tej dziedzinie.
Niezależnie od tego, czy jesteś zupełnie początkujący, czy już masz pewne doświadczenie, z pewnością znajdziesz tutaj coś dla siebie.
Dołącz do nas i stwórz dźwięki, które ożywią Twoje gry!
Wykład skierowany do początkujących dźwiękowców i muzyków, którzy chcą rozpocząć przygodę z gamedevem, ale także do tych, którzy w branży są już jakiś czas, ale trudno im dotrzeć do większej liczby klientów. Poruszone będą m.in takie tematy jak efektywna budowa audio portfolio, istota networkingu, proces rekrutacji na stanowisko sound designera vs praca na freelance, a także często pomijany, ale bardzo ważny aspekt rozwijania umiejętności negocjacyjnych przy rozmowach z pracodawcą o budżecie i wynagrodzeniu.
Celem wykładu jest przedstawienie uczestnikom roli, jaką odgrywa przestrzeń akustyczna w kształtowaniu narracji w grach. Słuchacze dowiedzą się, w jaki sposób przestrzeń akustyczna i mix może wspierać opowiadaną historię i wywoływać emocje u graczy. Ponadto omówione zostaną techniki i narzędzia wykorzystywane przez sound designerów do kontrolowania różnych elementów przestrzeni akustycznej w grach.
Wykład można podzielić na dwa główne rozdziały:
Czas goni, a potrzebujemy uzupełnić gameplay muzyką w FModzie? Dowiemy się, jak wycisnąć jak najwięcej życia i różnorodności z materiału muzycznego, który już mamy. Trochę middleware’owych podstaw i techniki, które pomogą otworzyć się na eksperyment.
Wykład skierowany do dźwiękowców czynnie poszukujących pracy w gamedevie lub pragnących zmienić branżę. Kariera w grach może zaczynać się od różnych zajęć związanych z dźwiękiem – szczególnie praca w filmie może pomóc. Czego się tam uczymy i jak skutecznie wykorzystać to doświadczenie w gamedevie? Dlaczego entry level w gamedevie jest dobrym pomysłem także dla doświadczonych twórców?
Wykład podzielony jest na dwie części. Pierwsza przybliży, sposób w jaki sound designer pracuje, jakich narzędzi używa, czego można spodziewać się w trakcie standardowego dnia pracy, gdzie szukać inspiracji i jak rozwijać umiejętności.
Część druga to przewodnik po procesie rekrutacji na sound designera – prześledzimy typowe kroki procesu i podpowiemy, jak się do nich przygotować, a także pokażemy, jak zdobywać doświadczenie potrzebne do wejścia w branżę.
Dla tych z Was, którzy chcą rozwijać swoją karierę w gamedevie, stworzyliśmy możliwość konsultacji z ekspertami z branży. Aby wziąć udział zapisz się do wybranego konsultanta / konsultantki na konkretną godzinę.
Przed konsultacjami warto zapoznać się z naszym poradnikiem konsultacji CV.