Jan Kasperczyk jest absolwentem Wydziału Projektowania Graficznego Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, z dodatkowymi studiami w zakresie malarstwa. Od ponad ośmiu lat specjalizuje się w grafice 3D, z pięcioletnim doświadczeniem w przemyśle gier komputerowych.
W trakcie swojej kariery pracował jako Senior Asset Artist w Bloober Team oraz Senior Hard Surface/Weapon Artist w Room 8 Studio, zdobywając doświadczenie w realizacji projektów na najwyższym poziomie. Współtworzył wiele tytułów z segmentu AAA, takich jak Silent Hill 2 Remake, Call of Duty, Apex Legends oraz inne, które pozostają objęte klauzulą poufności. Jego praca koncentruje się na tworzeniu zaawansowanych obiektów, obejmujących zarówno detale techniczne, jak i artystyczne, w tym modele broni, pojazdy, elementy organiczne oraz obiekty enviromentowe.
Od dwóch lat aktywnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem. Prowadził trzy edycje kursów dla początkujących i średnio zaawansowanych, a obecnie rozwija autorski program mentoringowy, który pozwala mu wspierać indywidualny rozwój adeptów branży gier. Ponadto organizuje szkolenia i warsztaty, które skupiają się na praktycznym podejściu do projektowania i produkcji w kontekście wymagań współczesnych gier komputerowych.