Sobota, 17.02.2024 / 10.00 - 13.00 /
Zajęcia stacjonarne
Concordia Design Wrocław
Sala Widok (wykłady)
Sala S8 (konsultacje CV)
Wyspa Słodowa 7
50-266 Wrocław
Sobota, 17.02.2024 / 10.00 - 13.00 /
Zajęcia stacjonarne
Concordia Design Wrocław
Sala Widok (wykłady)
Sala S8 (konsultacje CV)
Wyspa Słodowa 7
50-266 Wrocław
Trafiłeś na zbyt trudnego przeciwnika, który pokonał cię jednym uderzeniem? Nie był to przypadek, a skutek decyzji projektanta, który uznał, że powinieneś unikać odwiedzania danej lokacji na tym etapie fabuły. Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego?
Jeśli tak i chcesz nauczyć się projektować kreatywne poziomy oraz poznać tajniki kreacji angażujących mechanik – zapisz się na zajęcia Game Design: Level & Gameplay! Tym razem smoczy szlak prowadzi nas przez Wrocław.
Kiedy?
17 lutego 2024 roku o 10.00
Gdzie?
Concordia Design Wrocław
Wyspa Słodowa 7, 50-266 Wrocław
Sala Widok + sala S8 (konsultacje)
Dobry level design potrafi sprawić, że gracze wiedzą i rozumieją, jakie możliwości oferuje im cyfrowy świat. Przykładem może być Super Mario Bros, któremu wystarczył kilkusekundowy fragment rozgrywki, by wytłumaczyć sterowanie. Z kolei w Bioshocku projekt poziomów rozwijał opowieść, gdzie ich liniowa konstrukcja sama w sobie mówiła o skali zniszczeń odwiedzanego świata. W Gears of War otoczenie to sojusznik – dzięki implementacji systemu osłon.
Jeśli chcesz projektować gry, musisz wiedzieć, jak komunikować się za pomocą ich warstwy mechanicznej. Na spotkaniu porozmawiamy o ABC warsztatu projektanta – poznasz tajniki balansu wirtualnych lokacji, dowiesz się, które pomysły warto implementować, a także poznasz praktyczne wskazówki dotyczące przygotowywania kolejnych metrów kwadratowych wirtualnych światów.
Projektując grę chcemy zapewnić graczowi jak najlepsze doświadczenie. W tym celu warto skupić się na elementach, z którymi będzie spędzał najwięcej czasu. Mowa tu o wielkiej trójcy: Kamerze, Sterowaniu i Postaci ( z ang. 3C: Camera, Controls, Character). Na wykładzie sprecyzujemy czym dokładnie jest 3C i spojrzymy krytycznym okiem na komercyjne sukcesy jak również branżowe wtopy.
W czasie spotkania poznasz ABC pracy level designera od pierwszych chwil istnienia projektu. Dowiesz się, na jakie pytania trzeba sobie odpowiedzieć, aby zacząć pracę nad levelem, jaka filozofia stoi za tworzeniem poziomów w serii Ghostrunner oraz jakie cechy powinien posiadać dobry projektant poziomów. Będzie to też okazja do poznania tajników zasad dobrej współpracy z innymi działami firmy gamedeveloperskiej.
Komunikacja w branży tworzenia gier jest niezwykle ważna – również pomiędzy różnymi działami. Podczas prelekcji dowiesz się, czym różni się zakres obowiązków na stanowiskach Level Designer i Level Artist, na co warto uważać podczas współpracy grafików i projektantów, w jaki sposób prowadzić wydajną, iteracyjną produkcję oraz poznasz przydatne rozwiązania.
Dla tych z Was, którzy chcą rozwijać swoją karierę w gamedevie, stworzyliśmy możliwość konsultacji z ekspertami z branży. Aby wziąć udział zapisz się do wybranego konsultanta / konsultantki na konkretną godzinę.
Przed konsultacjami warto zapoznać się z naszym poradnikiem konsultacji CV.